1. ЕКОЛОГІЧНА МЕРЕЖА НОВОСАНЖАРСЬКОГО РАЙОНУ.
(переглянути роботу)
4. ПЕРЛИНИ НОВОСАНЖАРСЬКОГО КРАЮ.
(переглянути роботу)
5. ФІЗИКО-ГЕОГРАФІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА НОВОСАНЖАРСЬКОГО РАЙОНУ.
(переглянути роботу)
ДОСЛІДЖЕННЯ У 8 КЛАСІ
Навчальна
дисципліна: «Географія»
|
|
Тема дослідження
|
Вплив господарської діяльності людини на родючість грунтів
своєї місцевості.
|
Клас
|
8
|
Розділ, тема
навчальної програми під час яких виконується дослідження
|
Розділ ІІІ.
Природні умови і ресурси України.
Тема 4. Грунти
і грунтові ресурси.
|
Час, що потрібний на
проведення дослідження
|
45 хвилин.
|
Мета дослідження
|
Актуалізувати знання учнів про грунти; ознайомити із видами впливу
господарської діяльності на родючість грунтів України та своєї місцевості;
удосконалити навички роботи з джерелами інформації.
|
Завдання
дослідження
Очікувані
результати
|
1. Дослідити позитивні і негативні види впливу
діяльності людини на родючість грунтів.
2. Розробити заходи щодо раціонального використання й
охорони земельних ресурсів.
3. На основі аналізу джерел географічної інформації,
визначити, які типи грунтів поширені на території вашого населеногого пункту.
4. Виявити види антропогенного впливу та їх
наслідки на родючість грунтових
ресурсів на території села Кунцеве.
5. Розробити презентацію «Вплив діяльності людини на
родючість грунтів».
Знаннєвий компонент: учні визначають позитивні та негативні види впливів господарської діяльності людини на грунти.
Діяльнісний компонент: аналізують карти «Забруднення грунтів України», «Деградація грунтів
України», «Грунтів Полтавської
області».
Ціннісний компонент: оцінюють заходи з підвищення родючості та охорони грунтових ресурсів.
|
Методи
|
Дослідницький.
|
Методичні прийоми
|
Інтерактивна вправа «Маски», «Слово вчителя»,
«Географічний кінозал», «Евристична бесіда», «Фішбоун», «Робота з
підручником», «Картографічний практикум», «Географічна лабораторія».
|
Форми організації навчально-пізнавальної діяльності
учнів
|
Групова.
|
Засоби навчання
|
Об'єктно- натуральні: реально-георафічні – грунти
свого населеного пункту. Об'єктно-змінювальні:
вербальні – текстова таблиця, люстативно-зображувальні – підручник з
географії, графічно-знакові – схема
«Скелет риби», картографічні –
настінна карта «Забруднення грунтів в Україні», атласи. Програмно-забезпечувальні: програмно-загальні
(операційна система Windows). Апаратно-забезпечувальні: комп'ютерні – ноутбук, аудіовізуалізаційні - екран, проектор, звукові колонки.
|
Хід дослідження
І. Вступна частина
1.1.
Привітання.
1.2. Налаштування
учнів на позитивний настрій.
Інтерактивна вправа «Маски»
На партах лежать три маски-смайлики, на яких зображені обличчя: веселе,
сумне та байдуже. Діти обирають собі ту маску, яка відповідає настрою, з яким
вони прийшли.
![]() ![]() ![]()
1.2. Визначаємо разом з учнями тему, мету, завдання дослідження.
ІІ. Основна частина
Педагогічний прийом «Слово вчителя».
Стан ґрунтів – це дзеркало, в якому відбивається матеріальний і духовний
світ людини». Немає також сумніву в тому, що більшість проблем, пов’язаних із
родючістю ґрунтів, можемо пояснити відсутністю турботи про їх збереження та
відновлення – писав Василь Докучаєв.
«Педагогічний прийом «Географічний
кінозал».
Перегляд відеофрагмента з його подальшим обговоренням:
уoutube.com/watch?v=rEdR3P3UGS8 – охорона грунтів.
Педагогічний прийом «Еврестична бесіда».
1. Як ви розумієте афоризм «Ґрунт - це життя»?
2. Поясніть, як людина впливає на формування грунту і навпаки – як грунт
впливає на людину?
2.1. Об'єднання учнів у групи.
- Роздача завдань, інструктаж щодо виконання завдань.
Педагогічний Прийом «Фішбоун».
Використовуючи текст підручника, карти, учні аналізують проблему,
виявивши її причини і наслідки. Результати записують у вигляді схеми «Скелет
риби». (див. Д.1).
Група №1.
Наслідок 1: зниження родючості грунтів внаслідок людської діяльності.
1. Які причини зниження родючості грунтів в результаті
антропогенного впливу?
2. Які факти/заходи на це вказують?
3. Яка екологічна проблема супроводжує зниження
родючості грунтів?
Педагогічний прийом «Картографічний практикум».
Користуючись картами «Забруднення грунтів в Україні» та «Деградація
грунтів в Україні» (див.
Д.2,3), учні роблять висновки, для яких областей характерні проблеми
зазначені в «Скелеті риби».
Група №2.
Наслідок 2: збільшення родючості грунтів внаслідок людської діяльності.
1. Які заходи використовують для збільшення родючості грунтів?
2. Які факти/заходи на це вказують?
3. Яка екологічна проблема супроводжує збільшення родючості грунтів?
Педагогічний прийом «Картографічний практикум».
Користуючись картами «Забруднення грунтів в Україні» та «Родючості грунтів в Україні» (див. Д.2, Д.4), учні роблять
висновки, для яких областей характерний найнижчий рівень забрудненості, та
найвищий рівень родючості грунтів.
Педагогічний прийом «Географічна лабораторія».
Користуючись картою «Грунти Полтавської області» (див. Д.5) та іншими джерелами географічної інформації, учні називають, які типи грунтів поширені
на території їхньої місцевості,
визначають наслідки антропогенного впливу на родючість грунту. Результати
оформляють у вигляді таблиці (див.
табл.1. Д.6).
ІІІ. Підсумкова частина
3.1. Представлення учнями результатів
дослідження.
3.2. Домашнє завдання.
1. Опрацювати параграф 34.
2. Створити презентацію «Вплив людини на родючість
грунтів. Підготуватися до її захисту.
|
|
Оцінювання
|
Перевірка, письмових завдань, усні відповіді
учнів. При цьому потрібно враховувати:
правильність викладення матеріалу, точність уживання географічної
термінології; ступінь самостійності відповіді.
|
Додатки
|
Додаток 1. Схема «Скелет риби».
Додаток 2. «Карта «Забруднення грунтів в Україні».
Додаток 3. «Карта «Деградація грунтів в Україні».
Додаток 4. «Карта Родючість грунтів України»
Додаток 7. «Карта «Грунти Полтавської області».
Додаток 6. Таблиця «Наслідки антропогенних впливів на
грунти своєї місцевості».
|
Немає коментарів:
Дописати коментар