Ця сторінка блогу присвячена краєзнавчій роботі, екскурсіям, які здійснюють учні протягом навчального року, адже як сказав А.Франс:
"Подорожі вчать більше, ніж будь що інше. Іноді один день, проведений в інших місцях, дає більше, ніж десять років життя вдома".
Екскурсія "Люби і знай свій рідний край"
Хід екскурсії
1. Організаційний момент
Інструктаж з БЖД
За змістом: тематична
За складом учасників: групова
Екскурсія "Люби і знай свій рідний край"
За змістом: краєзнавча.
За складом
учасників: групова.
За місцем
проведення: заміська.
За способом пересування: проїздна.
Мета: ознайомити учнів з територією Мазанківського
зоологічного заказника: флорою і фауною, екологічними проблемами; розвивати
спостережливість, уміння працювати в групі, робити висновки; виховувати
бережливе ставлення до природи, інтерес до предмету.
Обладнання: зошити,
ручки, фотоапарат,
олівці.
Маршрут
екскурсії: школа – "Поляна Казок" -
зоологічний заказник "Мазанка".
Об’єкт
спостереження: зоологічний
заказник "Мазанка".
Клас: 6-8.
Вік дітей: 11 – 13 років.
Тривалість
екскурсії: 1год.30хв.
Хід екскурсії
1. Організаційний момент
Інструктаж з БЖД
2.
Актуалізація опорних знань учнів
Бесіда:
1. Що таке природно-заповідний фонд?
2 2. Які об’єкти входять до ПЗФ?
3 3. Що таке заповідники, з якою метою створюються?
4. Що таке заказники, з якою метою створюються?
. 5. Назвіть обєкти ПЗФ, які розташовані на території
Новосанжарського району?
3. Розповідь учителя
Характеристика загальнозоологічного
заказника "Мазанка"
Розташований
між селами Кунцеве та Балівка на території Новосанжарського лісництва. Виник,
як згадує історія, тому, що у водоймі селянами протягом віків затоплялася глина
для мазання хат. На березі водойми та в її околицях у 1990 роках неодноразово
виявлялась кераміка та вироби з кременю доби палеоліту та бронзового віку.
Площа
191,7 га ,
охороняється відповідно до рішення Полтавської обласної ради від 23.03.2005 р.
Зараз територія заказника – лучні ділянки із системою заплавних водойм р. Ворскли. Тут виявлено 14 видів ссавців, 144 види птахів, 4 види плазунів, 7 видів земноводних, 9 видів риб. Водяться свиня дика, заєць сірий, лисиця. Серед рідкісних птахів є деркач, лебідь-шипун. Зустрічаються і махаон, жук-олень, хрестоносець. З рослин – сальвінія плаваюча, зозулинець болотний (занесені до Червоної книги України). Виявлено 5 видів лишайників, у тому числі еверія дубова – індикатор чистого повітря.
Загадки
4. Підбиття підсумків екскурсії
Зараз територія заказника – лучні ділянки із системою заплавних водойм р. Ворскли. Тут виявлено 14 видів ссавців, 144 види птахів, 4 види плазунів, 7 видів земноводних, 9 видів риб. Водяться свиня дика, заєць сірий, лисиця. Серед рідкісних птахів є деркач, лебідь-шипун. Зустрічаються і махаон, жук-олень, хрестоносець. З рослин – сальвінія плаваюча, зозулинець болотний (занесені до Червоної книги України). Виявлено 5 видів лишайників, у тому числі еверія дубова – індикатор чистого повітря.
Рудні
піски - геологічна
мінерало-петрографічна пам’ятка природи місцевого значення
Знаходиться
на південній околиці села, на правому березі р. Ворскли, території
Новосанжарського лісництва. Площа 0,5 га , охороняється ДП «Новосанжарський
лісгосп» згідно з рішенням виконкому Полтавської обласної ради народних
депутатів № 437 від 16.11.1979 р.
Під
червоно-бурими та строкатими глинами потужністю 2,5 м відслонюються породи
полтавської серії (згори донизу):
а) пісок сірий з вохристими плямами, кварцовий
дрібнозернистий, глинистий (1,3
м );
б) глина світло сіра, щільна, піщаниста з дендритами та
бобовинами гідрооксидів марганцю (2,0
м );
в) пісок кварцовий тонко; дрібно і середньозернистий,
унизу з лінзоподібними прошарками сірої глини (5,5 м ).
Піски
полтавської серії містять цінні й рідкісні мінерали рутил і циркон.
Зустрічається викопна фауна.
1. Дивний
ключ у небі лине,не
залізний, а пташиний..Цим
ключем в осінній млі відлітають. (Журавлі)
2. Відлітають
за моря, у краї
далекі, на
будинках гнізда в"ють. Звуть же їх. (Лелеки)
3. Один
біжить, другий лежить, а третій кланяється» (вода,
берег, явір).
4. Два
брати у воду дивляться, а повік не зійдуться (береги).
Екскурсія "Розкопка джерела"
За змістом: тематична
За складом учасників: групова
За місцем проведення: заміська
За способом пересування: пішохідна
За формою проведення: урок - екскурсія
Мета: сформувати в учнів уявлення про підземні
води, джерело, навчити розкопувати джерело; розвивати мовлення, мислення,
вміння робити висновки, виховувати інтерес до природи, екологічну культуру;
формувати навички дослідницької діяльності.
Обладнання: підручники з фізичної географії України, зошити, лопата, фотоапарат, олівці.
Маршрут: південний захід с.Кунцева, Новосанжарського району, Полтавської області
Обладнання: підручники з фізичної географії України, зошити, лопата, фотоапарат, олівці.
Маршрут: південний захід с.Кунцева, Новосанжарського району, Полтавської області
Об"єкт спостереження: підземні води, джерело.
Клас: 8
Клас: 8
Вік дітей: 14 років.
Тривалість
екскурсії: 1год.20хв.
Хід екскурсії
1. Організаційний момент
Інструктаж з БЖД
2. Актуалізація
опорних знань учнів
Фронтальне опитування
1. Пригадайте за курс 6 класу, що таке підземні води?
2. Як утворилися підземні води, які води до них належать?
3. Що таке джерело? Де найбільше знаходиться джерел на території України?
4. З якою метою використовують джерела та підземні води?
3. Вивчення місцевості
Фронтальне опитування
1. Пригадайте за курс 6 класу, що таке підземні води?
2. Як утворилися підземні води, які води до них належать?
3. Що таке джерело? Де найбільше знаходиться джерел на території України?
4. З якою метою використовують джерела та підземні води?
3. Вивчення місцевості
Пояснення вчителя:
Підземні води — це води верхньої частини
земної кори (до глибини 12—16 км). Вони знаходяться в порах і порожнинах
гірських порід у рідкому, твердому або пароподібному стані. Утворюються
головним чином від просочування в глибину атмосферних опадів під час дощів або
танення снігу і льоду.
Частина підземних вод виникає в результаті
конденсації водяної пари, яка потрапляє в земну кору з атмосфери або
виділяється з магми. На рівнинах, складених осадовими гірськими породами,
звичайно чергуються шари різної водопроникності. Одні з них легко пропускають
воду (піски, гравій, галечники) і називаються водопроникними, інші затримують
воду (глини, кристалічні сланці) і називаються водонепроникними. На
водонепроникних породах вола затримується, заповнює проміжки між частинками
водопроникної породи й утворює водоносний горизонт. Таких горизонтів на одній і
тій самій місцевості може бути кілька, інколи 10—15.
Джерело́ - природний, самочинний сконцентрований вихід на
земну поверхню підземних вод. Виникає під впливом земного тяжіння або гідростатичного тиску. Джерела утворюються на дні ярів, балок, на схилах горбів, крутих берегів річок.
Розрізняють джерела постійні, сезонні, тимчасові, періодичні (наприклад гейзери), прісні, мінералізовані, солоні, гарячі (термальні води) і холодні. Деякі джерела є водночас витоками річок В Україні з джерел починаються такі річки: Дністер, Бистриця, Збруча.
4. Підсумок екскурсії
Розрізняють джерела постійні, сезонні, тимчасові, періодичні (наприклад гейзери), прісні, мінералізовані, солоні, гарячі (термальні води) і холодні. Деякі джерела є водночас витоками річок В Україні з джерел починаються такі річки: Дністер, Бистриця, Збруча.
4. Підсумок екскурсії
Немає коментарів:
Дописати коментар